CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Isnin, 29 September 2008
Perutusan Hari Raya Ketua Pengarah Pasti Malaysia
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Satu daripada usaha yang sedang laksanakan oleh Dewan Pemuda Pas Pusat adalah menerusi sistem pendidikan prasekolah Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti). Pada kesempatan ini, saya memohon kemaafan atas segala kesalahan dan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada warga Pasti Malaysia. Semoga Aidil Fitri tahun ini memberi kekuatan kepada kita meningkatkan amal kebajikan di jalan Allah.

Ramadan al-Mubabarak pergi meninggalkan hamba-hamba-Nya dengan suatu janji untuk pertemuan pada tahun hadapan. InsyaAllah. Semoga madrasah tarbiah yang telah dilalui menjadikan kita golongan yang bertakwa. Ia perlu dibuktikan menerusi amalan kita iaitu meneruskan dakwah dan perjuangan meninggikan kalimah Allah serta melaksanakan syariat-Nya di atas muka bumi. Semoga ibadah dan gerak kerja untuk memahamkan masyarakat supaya turut sama-sama menghayati perjuangan Islam akan terus diperkasakan.

Dalam kegembiraan menyambut hari lebaran, jangan kita lupa akan saudara-saudara kita yang terluka. Di negara kita lebih 50 keluarga tahanan ISA dipisahkan kasih sayang antara anak isteri dengan suami. Di Palestine, Iraq, Afgahnistan, Chechnya, Kashmir, selatan Thailand, Mindanao dan lain-lain, kanak-kanak, para suami atau isteri diburu peluru dan kematian. Berdoalah untuk kesejahteraan dan keselamatan mereka daripada diratah oleh musuh.

Kepada murid-murid Pasti, dalam gembira menyambut hari raya jangan sampai lupa kepada buku dan pelajaran. Pada 13 Oktober ini, peperiksaan akhir tahun selaras di seluruh negara akan dijalankan. Kepada ibu bapa, saya mengucapkan terima kasih kerana sentiasa prihatin dan bermurah hati menyumbang apa sahaja demi perkembangan pendidikan anak-anak di Pasti.

Kepada guru, terima kasih atas kesabaran dan dedikasi menjalankan amanah. Kita masih mempunyai satu lagi program besar iaitu Ihtifal Pasti peringkat kebangsaan yang akan diadakan di Alor Setar, Kedah pada 30 Oktober dan 1 November ini.

Tidak dilupakan juga kepada pasukan pengurusan di peringkat cawangan, kawasan, negeri dan pusat yang gigih dan komited melaksanakan tanggungjawab. Moga Aidil Fitri ini memberi kekuatan untuk meneruskan kecemerlangan pada tahun hadapan.

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

AZRIN BIN ABDUL MAJID

Ketua Pengarah Pasti Malaysia

posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Isnin, September 29, 2008  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER