CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Khamis, 10 Disember 2009
Pengetua buang guru, Guru buang kerajaan
Dato' Dr Fuad Zarkasyi, Timbalan Menteri Pelajaran menyatakan bahawa Kementerian Pelajaran Malaysia bercadang untuk memberi kuasa kepada pengetua untuk melantik atau membuang guru. Kenyataan tersebut menimbulkan pelbagai reaksi. Cadangan tersebut dipercayai berpunca daripada pelbagai isu yang dihadapi oleh kementerian masa kini seperti isu guru kontrak, guru terlibat dengan dadah, guru ponteng tugas, guru tidak hadir bertugas dan lain-lain lagi.

Dalam memikirkan idea itu yang bakal mencetuskan konflik baru dalam kalangan warga pendidik pula, para guru perlu melihat dengan penuh keinsafan bahawa kementerian telah membazirkan banyak wang rakyat khususnya dalam program PPSMI. Berbilion ringgit wang rakyat telah dibazirkan kerana projek ekonomi-pendidikan tersebut, selain pelbagai isu nasional yang menjahanamkan wang rakyat.

Kalau kementerian boleh berfikir untuk memberi kuasa kepada pengetua untuk membuang atau memilih guru,, maka guru juga mesti berfikir untuk menukarkan menteri seterusnya 'membuang' parti yang menerajui kerajaan yang tidak cekap, membazir dan rasuah dengan menggunakan kuasa undi dalam pilihanraya umum ke-13 nanti.
posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Khamis, Disember 10, 2009  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER