CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Sabtu, 5 Disember 2009
Kabinet Kerajaan Pembohong
Tan Sri Muhyidin berkata;

"Rasa tak boleh apa nak dikata. Yang kita tahu sebelum ini pun, kita kata sebagai orang Islam tak pernah mendoakan seorang Islam lain itu musnah hanya kerana sebab-sebab konflik tertentu dan dalam hal Kelantan berkaitan royalti minyak.

Saya kata; mati dalam taat lebih baik daripada hidup merdehaka kepada-Nya. Tipu rakyat Kelantan dengan tidak memberi royalti kepada kerajan yang sah adalah perbuatan jahat. Memberi wang ehsan kepada Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) lagi besar celakanya.

"Itu sudah diputuskan oleh Kabinet. Jadi, saya tak tahu nak kata apa kerana ini bukan pertama kali, berulang-ulang kali," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tanah Negara Ke-65 di sini hari ini.

Mafhum kata-kata TS Muhyidin ialah beliau telah berulang-ulang kali mengatakan pembohongan tersebut. Kabinet adalah kerajaan. Ketua kabinet adalah perdana menteri. TS Muhyidin adalah TPM. Beliau adalah anggota kabinet. TS Muhyidin berulang-ulang kali menyatakan bahawa beliau dan kabinet adalah kaki putar alam.

Beliau berkata, kerajaan negeri Kelantan tidak berhak menerima wang royalti minyak di perairannya kerana ia terletak di kawasan bertindih dan wang itu akan disalurkan dalam bentuk pembangunan melalui kerjasama dengan kerajaan negeri.

Kalau bukan hak kerajaan negeri Kelantan, kenapa beri juga walaupun dinamakan wang ehsan? TPM yang juga Menteri Pelajaran berbohong dan tidak layak menjadi menteri untuk generasi pelajar. Macam mana pelajar sekolah nak berakhlak kalau menterinya tidak menunjukkan contoh teladan yang baik?

"Ini satu perbuatan yang langsung tidak mencerminkan semangat cara Islam yang sebenarnya," katanya.

Ewah, pandai berkata-kata! Perbuatan menafikan hak rakyat Kelantan itu semangat Islam sebenarlah ya? Kalau Allah boleh menurunkan surah mencelaka-laknatkan Abu Lahab, takkanlah pengikut Islam yang ditipu tidak boleh berdoa kepada Allah Taala agar ’memberi balasan yang terbaik’ kepada para pembohong dan kabinetnya?
posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Sabtu, Disember 05, 2009  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER