CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Jumaat, 19 Disember 2008
Demokrasi: Rakyat atau Pemerintah Yang Membuka Ruangnya?
Assalamu’alaikum,

Dalam tempoh beberapa bulan ini, saya banyak membeli dan membaca akhbar Sinar Harian. Isi kandungannya lebih terbuka terutama berita politik berbanding dengan akhbar Berita Harian dan Utusan Malaysia. Kalau membaca dua akhbar ini sahaja, orang cerdik boleh menjadi sebaliknya, orang waras pun boleh menjadi gila.
Hari ini, dalam ruangan nasional halaman enam, Sinar melaporkan dua orang tokoh Umno yang disebut-sebut sebagai bakal calon PRK P36 Kuala Terengganu iaitu Senator Datuk Wan Farid Wan Salleh dan Mohd Zuber Embong. Dalam posting yang lalu, saya ada menulis pandangan kontra saya terhadap Allahyarham Datuk Razali Ismail tentang penglibatan kakitangan sektor pendidikan dalam politik.
Yang menarik perhatian saya ialah Mohd Zuber Embong. Beliau ialah Ketua Sektor Pengurusan Akademik Jabatan Pelajaran Terengganu dan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Kuala Terengganu.
Laporan ini mengesahkan pegawai tinggi kerajaan khususnya dalam sektor pendidikan boleh melibatkan diri dalam politik dan memegang jawatan dalam parti politik. Sahabat-sahabatku dalam kalangan pendidik, apa komen? Fikirlah!
posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Jumaat, Disember 19, 2008  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER