CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Sabtu, 7 Mac 2009
Air mata di Masjid Negara
Manusia, sama ada suka atau tidak suka, pasti mencipta atau membaca sejarah hidupnya tersendiri.

Jam 12.45 tengah hari tadi saya bersama-sama sahabat seperjuangan iaitu Ustaz Imran, Sdr Adram dan Sdr Azman bertolak dari ibu pejabat Pasti di Gombak menuju ke Sogo. Kami berjalan kira-kira dua kilometer menuju ke Masjid Negara untuk bergabung dengan para demonstran dari Central Market serta mereka yang sedia menunggu di Masjid Negara untuk ke Istana Negara. Kumpulan kami agak besar, kira-kira 1000 orang. Mungkin kami adalah kumpulan yang kedua atau ketiga dari Sogo.
Adram membawa kami mengikut jalan pintas menuju istana. Belum sempat tiba di bulatan Kg. Attap, kedengaran bunyi loceng dan siren kereta FRU dan diikuti pancutan meriam air berasid. Kami yang berada kira-kira 50 meter menyelamatkan diri kerana gas sulfur dan air berasid amat memedihkan mata dan muka.

Puluhan ribu berundur ke Masjid Negara. Suasana semakin hangat dan tegang. Kami dimaklumkan pemimpin Gerakan Mansuhkan PPSMI sudah berada di dalam masjid. Kami berada di luar tidak masuk ke perkarangan masjid memandangkan suasana provokasi semakin menggila yang kami yakini dilakukan oleh pihak polis.
Mesej pesanan ringkas dan doa srikandi bahasa yang tidak dapat bersama-sama di medan, membakar semangat kami semua.
"Allah, kenapa mereka semakin crazy. Cikgu hati-hati ya. Berdebar pula rasa apabila ada sahabat dalam kelompok pejuang." "Ya, Allah bariskan pejuang-pejuang ini dengan para syuhada dan beri mereka kemenangan."

Tuan-tuan boleh menilai bagaimana keadaan petang tadi. Polis/FRU menggunakan kuasa tanpa budi bicara sebagai seorang manusia. Para demonstran 99.99% adalah orang Islam, berlindung di rumah Allah dan yang 'menggila' petang tadi FRU yang mengaku Islam juga.

































posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Sabtu, Mac 07, 2009  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER