CIKGU AZRIN BIN AB. MAJID
Ahad, 29 Mac 2009
Jawapan Salah daripada seorang bakal PM
"Ia akan melibatkan lebih kurang 32,000 projek pembangunan yang akan melibatkan kontraktor kelas F, yang juga penyokong kuat Umno," katanya.

DS Najib Razak yang baru diisytiharkan sebagai Presiden Umno menyatakan bahawa sejumlah RM1.5 bilion akan dibelanjakan sehingga akhir bulan hadapan dan RM 2.5 bilion sehingga akhir bulan Mei.
Pengumuman ini dibuat sewaktu menjawab usul ekonomi yang dikemukakan oleh perawakilan yang turut mendedahkan bahawa kerajaan berkemungkinan memperuntukkan kira-kira RM 200 bilion lagi di bawah Bajet (Belanjawan) 2010, selepas RM 206 bilion pada Belanjawan 2009 serta pakej rangsangan pertama RM7 bilion dan pakej kedua RM60 bilion.

Ini adalah jawapan yang salah oleh seorang bakal Perdana Menteri. Kalau berbelanja duit sendiri atau duit emak bapak sendiri pun kita kena berhati-hati, inikan pula duit RAKYAT.

Kita faham bahawa kontraktor yang menjadi penyokong kuat Umno pun rakyat tetapi mengapa mereka mesti diberi keistimewaan?

DS Najib masih tidak mahu belajar daripada sejarah. Kita tengok sampai bila beliau boleh bertahan. Apa yang RAKYAT wajib lakukan untuk memperbetulkan kesalahan ini?

posted by Cikgu Azrin Ab. Majid @ Ahad, Mac 29, 2009  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
semangatku, perjuanganku

SAYA YANG BERNAMA AZRIN BIN AB. MAJID

Name: Cikgu Azrin Ab. Majid
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: AJK Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Naib Yang Di-Pertua PAS Kawasan Jasin, Naib Yang Di-Pertua PIBG S.K. Sri Lanang, Kg. Kelubi, Jasin.
See my complete profile

ARTIKEL LALU

BAHAN KHAZANAH

HARGAILAH MASA

BLOGGERS MELAKA

BILANGAN PENGUNJUNG BERMULA 18 FEBRUARI 2009

DESIGN BY

Blogger Templates

BLOGGER